Tips Kecantikan Dari Dalam

===

1. Minum banyak air…minum..minum dan minum! Bukan air coke atau air berperisa seperti kopi dan teh tapi air suam atau air mineral! Dengan minum banyak air bersih dapat membantu membuang toksin dalam badan, menjaga kesihatan kulit dan juga membantu membakar kalori dalam badan. Senang bukan?.


2. Bersenam ! Baik untuk kesihatan..elok untuk rohani! Berjalan di sekitar rumah pun satu bentuk senam yang mudah! Jangan malas untuk bersenam…lepas bangkit tidur, cuba lakukan sedikit senam regangan untuk melancarkan kembali peredaran darah.


3. Jangan merokok. Merokok merusakkan kulit dan juga merusak kesehatan. Semua orang tahu tu.. jadi kenapa harus merokok?? Mau ngurusin badan?? Kurus karena merokok hanya karena badan kita sudah berpenyakit, jadi kuruslah! Jika org memilih antara sehat dan berpenyakit..pasti org lebih memilih sehat, kan??


4. Tidur yg cukup…Jgn asyik berjaga waktu malam…tak elok tu. Waktu malam kan dikhaskan utk tidur?Tak cukup tidur akan membuat anda kelihatan lebih tua dan mata lebam.


5. Pada waktu tertentu, benarkan kulit anda istirahat dari memakai alat-alat make up. Kulit juga perlu bernafas! Jangan biarkan sisa-sisa make up melekat di muka ketika tidur. Rajin-rajinlah cuci muka.


6. Makan yang cukup tapi bukan berlebihan. Jangan karena mau kurus, Anda rela berlapar setiap hari. Cara yang baik, makan ketika lapar dan berhenti sebelum kenyang. Makanan memberikan tenaga dan vitamin yang diperlukan badan tetapi jeling-jelinglah makanan anda. Pastikan ia menu sihat dan bukan penuh lemak atau junk food dan fast food semata-mata.


7. Luangkan masa utk memanjakan diri seperti membuat facial atau mencuci rambut di salon, sauna dan spa atau nikmati saja mandian buih di rumah! Tak semestinya di salun..anda juga boleh memanjakan diri dengan melakukan sendiri di rumah.Jika rajin..cari pelbagai jenis bunga yg wangi dan lakukan sendiri mandian bunga. Bunga dikatakan mempunyai energi tersendiri utk mencantikkan tubuh badan.


8. Elakkan stress. Stress mempercepatkan proses penuaan. Nikmatilah muzik lembut di kamar bagi meredakan ketegangan.


9. Don’t worry, be happy. Anggap diri anda hebat dan cantik, pasti anda akan kelihatan hebat!! Jika kita yakin dengan diri kita, tentu penampilan kita pun cantik!


10.Ketawa penghibur duka! Jadi ketawalah apabila bergurau senda dgn famili atau kawan2.Jangan memoyokkan diri atau menarik muka masam. Anda hanya menambahkan kedutan di muka

No comments: